måndag 5 november 2012

Vardagslivet

Ja nog har man varit ganska bortskämd tidigare när man hade bägge barnen på samma dagis och med endast några få minuters gångavstånd.
Men Olivia har ju börjat förskoleklass på Tuböleskolan och Arvids dagis har flyttat till nya fina lokaler bredvid Anderstorpskyrkan. Än så länge har det gått otroligt snabbt när man kunde cykla, men i och med att det blivit kallare och kan finnas isfläckar så har jag nu valt att ställa undan alla cyklar.
Så det här med att gå överallt när det ska lämnas, iväg och jobbas och hämtas tar betydligt längre tid.
Slutar jag kl 16 var vi hemma ungefär 16.40 förut och nu är vi inte hemma förrän närmare 17.30. Så det här med planering av middag och mathandling känns nu betydligt viktigare.
Jag måste helt enkelt ta mig i kragen och försöka bli duktig på att göra upp veckomatsedel och inhandla allt medan barnen är hos pappan, inte svårare än så...

Annars rullar livet på ganska sakta, har tappat all ork och lever lite i en lägenhet som är ett enda stort kaos just nu.
Hösten och det här mörkret är verkligen inte min grej...

puss å kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar